S P R A W O Z D A N I E

Z DZIAŁALNOŚCI

FUNDACJI NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU

ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. STEFANA BOBROWSKIEGO „CORDIS”

Z SIEDZIBĄ W RAWICZU

za okres 01.01.2010r. – 31.12.2010r.

 

 

§ 2 pkt 1. DANE ADRESOWE I ORGANIZACYJNE.

FUNDACJA NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Stefana Bobrowskiego „CORDIS” z siedzibą w Rawiczu

ul. Gen. Hallera 12, 63 – 900 Rawicz, tel. 65-545-30-72

Fundacja została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 07.08.2008 r. pod numerem KRS 0000311313. Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.

Numer Identyfikacji Podatkowej NIP: 699-192-06-66

Numer REGON: 300910649

 

W skład Zarządu Fundacji na dzień 31.12.2010 r. wchodzą:

Marlena Nawrocka – prezes

Beata Glura – wiceprezes

Aleksandra Ciąder-Hajnce – wiceprezes

Wioletta Czabańska – sekretarz

 

 

 

W skład Rady Fundacji na dzień 31.12.2010 r. wchodzą:

Krzysztof Jarosz

Andrzej Pawłowski

Andrzej Szymański

Robert Kowalski

Tadeusz Matuszewski

 

 

 

 

 

CEL FUNDACJI.

Fundacja została powołana w celu prowadzenia wszechstronnej działalności w zakresie wspierania rozwoju Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu.

 

 

Fundacja cele swe realizuje poprzez:

  1. wspieranie inicjatyw mających na celu rozwój uzdolnień uczniów oraz wyrównywania szans edukacyjnych,
  2. wspieranie inicjatyw mających na celu podnoszenie kwalifikacji kadry nauczycielskiej,
  3. finansowanie szkolnej bazy materialnej poprzez zapewnienie dopływu nowoczesnej technologii, książek, czasopism,
  4. współpraca z administracją rządową i samorządową oraz z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji celu Fundacji,
  5. propagowanie wiedzy na temat celów fundacji wśród rodziców, nauczycieli i przedsiębiorców,
  6. prowadzenie działalności szkoleniowej dla nauczycieli,
  7. organizowanie wolontariatu do realizacji celów statutowych,
  8. remontowanie i modernizacja sal lekcyjnych,
  9. nawiązanie współpracy z sądami rejonowymi celem orzekania nawiązek na rzecz fundacji,
  10. organizowanie zbiórek publicznych na rzecz szkoły na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
  11. kompleksowe przygotowanie pikników, festiwali, gier i zabaw na terenie szkoły i poza szkołą,
  12. tworzenie wśród uczniów szkoły klubów, kółek i innych grup zainteresowań,
  13. tworzenie funduszy pomocy finansowej i edukacyjnej uczniom pochodzącym z rodzin ubogich lub z rodzin patologicznych,
  14. organizowanie pomocy uczniom w wyborze kariery edukacyjnej i zawodowej.

 

 

§ 2 pkt 2. ZAKRES DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ FUNDACJI.

W marcu 2010r. Fundacja „CORDIS” ogłosiła konkurs dla uczniów Technikum zatytułowany „Zagospodarowanie terenu Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu”.

Uczestnicy przygotowali własne projekty modernizacji terenu otaczającego szkołę i budynków szkolnych uwzględniając własne potrzeby, np. nowy budynek „B”, miejsca parkingowe lub przeznaczone do wypoczynku i rekreacji oraz plan boiska sportowego.

Komisja konkursowa nagrodziła trzy projekty, spośród kilkunastu zgłoszonych do konkursu.

Fundacja „CORDIS” oraz dwaj inni sponsorzy: sklep „Komputronik” i sklep papierniczy pana Dulaty przeznaczyli dla zwycięzców konkursu talony pieniężne do realizacji w w/w sklepach w wysokości:

I miejsce – talon o wartości 300 zł.

II miejsce – talon o wartości 200 zł.

III miejsce – talon o wartości 100 zł.

Dnia 6 marca 2010r. uczniowie klas 1 - 4 Technikum, w zawodzie technik ekonomista, uczestniczyli w „Drzwiach Otwartych” zorganizowanych przez Urząd Skarbowy. Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Aleksandra Ciąder – Hajnce – wiceprezes Fundacji, Beata Glura – wiceprezes Fundacji, Hanna Olczyk.

Uczniowie poznali strukturę i zadania Urzędu oraz obowiązki pracowników, dodatkowo uczestniczyli w prelekcji „Podatek dochodowy od osób fizycznych”.

Dwie uczennice otrzymały wyróżnienie, w ramach konkursu zorganizowanego przez Urząd, za napisanie eseju na temat „Przekonaj współczesnych, że płacenie podatków jest obywatelskim obowiązkiem”.

Wizyta w Urzędzie Skarbowym była elementem przygotowania uczniów do pracy w przyszłym zawodzie.

W maju i czerwcu pani Beata Glura – wiceprezes Fundacji prowadziła bezpłatne zajęcia przygotowujące absolwentów Technikum w zawodzie technik ekonomista i technik handlowiec do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

Uczestnictwo w zajęciach umożliwia gruntowne zapoznanie się uczniów ze strukturą egzaminu, utrwalenie wiadomości i umiejętności, otrzymanie dyplomu technika.

W sierpniu 2010r. Zespół Szkół Zawodowych w Rawiczu otrzymał dofinansowanie do projektu napisanego przez wolontariuszy Fundacji, panie: Marlenę Nawrocką, Beatę Glurę, Aleksandrę Ciąder – Hajnce.

Projekt zatytułowany „Jak nie zostać bezrobotnym?” został stworzony w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

Celem projektu jest zdobywanie dodatkowych kwalifikacji przez uczniów Technikum poprzez uczestnictwo w kursach:

- własna działalność gospodarcza - warsztaty szkoleniowe.

- kurs cukierniczy.

- kurs carvingu.

- kurs profesjonalnego parzenia kawy - barista.

- kurs prawa jazdy

            Zdobyte przez uczniów, przyszłych absolwentów Technikum, umiejętności zwiększają ich kompetentność oraz ułatwiają start na rynku pracy.

            Dnia 19 listopada 2010r. grupa szesnastu nauczycieli Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu uczestniczyła w szkoleniu „ABC tworzenia projektów”.

            Bezpłatne szkolenie zorganizowała Fundacja „CORDIS” i Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie w ramach akcji „Szkolenie na Twoim terenie”, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

            Uczestnicy szkolenia uzyskali podstawowe informacje o możliwościach pozyskania funduszy na zrealizowanie projektu współfinansowanego przez EFS oraz potrzebach i zasadach tworzenia projektu.

         Dnia 13 grudnia 2010 r. Fundacja zorganizowała szkolenie dla nauczycieli nt „Organizacja spotkań z rodzicami”. Szkolenie przeprowadziły nauczycielki ZSZ w Rawiczu pani Ewa Bierzychudek – Lis i pani Magdalena Sikora.

       Od września do grudnia 2010 r. pani Ewa Bierzychudek – Lis prowadziła, pod patronatem Fundacji,  zajęcia dodatkowe dla maturzystów ,  przygotowujące do matury z języka rosyjskiego.

     

 

 

 

 

§ 2 pkt 3. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA.

Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.

 

§ 2 pkt 4. UCHWAŁY ZARZĄDU.

Zarząd nie podejmował uchwał.

 

§ 2 pkt 5. INFORMACJA O PRZYCHODACH.

Wpłata 1% podatku    1669,50 zł

Darowizna                    250,00 zł

Odsetki od lokat             42,00 zł

                                   -------------

Razem                         1962,00 zł

 

 

§ 2 pkt 6. INFORMACJE O PONIESIONYCH KOSZTACH.

Realizacja celów statutowych 224,00 zł

Administracja                           21,00 zł

                                               -----------

Razem                                    245,00 zł

 

§ 2 pkt 7, lit.a. DANE O OSOBACH ZATRUDNIONYCH NA UMOWĘ O PRACĘ, ZLECENIE, ITP.

Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie zatrudniała żadnych osób na umowę o pracę, czy zlecenie, lub inne podobne formy świadczenia pracy lub usług.

 

§ 2 pkt 7, lit.b. DANE O WYPŁACANYCH WYNAGRODZENIACH.

Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie wypłacała żadnych wynagrodzeń.

 

§ 2 pkt 7, lit.c. DANE O WYPŁACANYCH WYNAGRODZENIACH CZŁONKOM ZARZĄDU I INNYM ORGANOM FUNDACJI.

      Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie wypłacała żadnych wynagrodzeń członkom Zarządu i innym organom Fundacji.

 

§ 2 pkt 7, lit.d. DANE O WYDATKACH NA WYNAGRODZENIA Z UMÓW ZLECENIA.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie wypłacała żadnych wynagrodzeń z umów zlecenia.

 

§ 2 pkt 7, lit.e. DANE O UDZIELONYCH PRZEZ FUNDACJĘ POŻYCZKACH PIENIĘŻNYCH.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie udzieliła żadnej pożyczki pieniężnej.

 

§ 2 pkt 7, lit.f. DANE O LOKATACH BANKOWYCH.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja posiada lokatę bankową w Banku Spółdzielczym We Wschowie Oddział Rawicz w wysokości 3200,00 zł.

 

§ 2 pkt 7, lit.g. DANE O NABYTYCH OBLIGACJACH, UDZIAŁACH, AKCJACH W SPÓŁKACH.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie nabyła żadnych obligacji, udziałów, akcji w spółkach.

 

§ 2 pkt 7, lit.h. DANE O NABYTYCH NIERUCHOMOŚCIACH.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie nabyła żadnych nieruchomości.

 

§ 2 pkt 7, lit.i. DANE O NABYTYCH INNYCH ŚRODKACH TRWAŁYCH.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie nabyła żadnych innych środków trwałych.

 

§ 2 pkt 7, lit.j. DANE O WARTOŚCI AKTYWÓW I ZOBOWIĄZANIACH FUNDACJI.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie ma aktywów i zobowiązań o określonej wartości.

§ 2 pkt 8. DANE O DZIAŁALNOŚCI ZLECONEJ FUNDACJI PRZEZ PODMIOTY PAŃSTWOWE I SAMORZĄDOWE.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie prowadzi działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe.

 

§ 2 pkt 9. DANE O ROZLICZENIACH PODATKOWYCH I DEKLARACJACH PODATKOWYCH.

            Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie ma zobowiązań podatkowych, ponieważ nie prowadzi działalności gospodarczej. Złożona została deklaracja CIT – 8.

 

§ 3. INFORMACJE O PRZEPROWADZONEJ W FUNDACJI KONTROLI.

      W okresie objętym sprawozdaniem nie było żadnej kontroli wewnętrznej ani zewnętrznej.

 

 

§ 4. Podpisy członków Zarządu:

 

 

………………………………

           Marlena Nawrocka, prezes

 

………………………………

            Beata Glura, wiceprezes

 

………………………………

Aleksandra Ciąder-Hajnce, wiceprezes

 

………………………………

       Wioletta Czabańska, sekretarz