S P R A W O Z D A N I E
Z DZIAŁALNOŚCI
FUNDACJI NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU
ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. STEFANA BOBROWSKIEGO „CORDIS”
Z SIEDZIBĄ W RAWICZU
za okres 01.01.2010r. – 31.12.2010r.
§ 2 pkt 1. DANE ADRESOWE I ORGANIZACYJNE.
FUNDACJA NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Stefana Bobrowskiego „CORDIS” z siedzibą w Rawiczu
ul. Gen. Hallera 12, 63 – 900 Rawicz, tel. 65-545-30-72
Fundacja została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 07.08.2008 r. pod numerem KRS 0000311313. Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.
Numer Identyfikacji Podatkowej NIP: 699-192-06-66
Numer REGON: 300910649
W skład Zarządu Fundacji na dzień 31.12.2010 r. wchodzą:
Marlena Nawrocka – prezes Beata Glura – wiceprezes Aleksandra Ciąder-Hajnce – wiceprezes Wioletta Czabańska – sekretarz |
|
|
W skład Rady Fundacji na dzień 31.12.2010 r. wchodzą:
Krzysztof Jarosz Andrzej Pawłowski Andrzej Szymański Robert Kowalski Tadeusz Matuszewski |
|
|
CEL FUNDACJI.
Fundacja została powołana w celu prowadzenia wszechstronnej działalności w zakresie wspierania rozwoju Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu.
Fundacja cele swe realizuje poprzez:
§ 2 pkt 2. ZAKRES DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ FUNDACJI.
W marcu 2010r. Fundacja „CORDIS” ogłosiła konkurs dla uczniów Technikum zatytułowany „Zagospodarowanie terenu Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu”.
Uczestnicy przygotowali własne projekty modernizacji terenu otaczającego szkołę i budynków szkolnych uwzględniając własne potrzeby, np. nowy budynek „B”, miejsca parkingowe lub przeznaczone do wypoczynku i rekreacji oraz plan boiska sportowego.
Komisja konkursowa nagrodziła trzy projekty, spośród kilkunastu zgłoszonych do konkursu.
Fundacja „CORDIS” oraz dwaj inni sponsorzy: sklep „Komputronik” i sklep papierniczy pana Dulaty przeznaczyli dla zwycięzców konkursu talony pieniężne do realizacji w w/w sklepach w wysokości:
I miejsce – talon o wartości 300 zł.
II miejsce – talon o wartości 200 zł.
III miejsce – talon o wartości 100 zł.
Dnia 6 marca 2010r. uczniowie klas 1 - 4 Technikum, w zawodzie technik ekonomista, uczestniczyli w „Drzwiach Otwartych” zorganizowanych przez Urząd Skarbowy. Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Aleksandra Ciąder – Hajnce – wiceprezes Fundacji, Beata Glura – wiceprezes Fundacji, Hanna Olczyk.
Uczniowie poznali strukturę i zadania Urzędu oraz obowiązki pracowników, dodatkowo uczestniczyli w prelekcji „Podatek dochodowy od osób fizycznych”.
Dwie uczennice otrzymały wyróżnienie, w ramach konkursu zorganizowanego przez Urząd, za napisanie eseju na temat „Przekonaj współczesnych, że płacenie podatków jest obywatelskim obowiązkiem”.
Wizyta w Urzędzie Skarbowym była elementem przygotowania uczniów do pracy w przyszłym zawodzie.
W maju i czerwcu pani Beata Glura – wiceprezes Fundacji prowadziła bezpłatne zajęcia przygotowujące absolwentów Technikum w zawodzie technik ekonomista i technik handlowiec do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Uczestnictwo w zajęciach umożliwia gruntowne zapoznanie się uczniów ze strukturą egzaminu, utrwalenie wiadomości i umiejętności, otrzymanie dyplomu technika.
W sierpniu 2010r. Zespół Szkół Zawodowych w Rawiczu otrzymał dofinansowanie do projektu napisanego przez wolontariuszy Fundacji, panie: Marlenę Nawrocką, Beatę Glurę, Aleksandrę Ciąder – Hajnce.
Projekt zatytułowany „Jak nie zostać bezrobotnym?” został stworzony w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Celem projektu jest zdobywanie dodatkowych kwalifikacji przez uczniów Technikum poprzez uczestnictwo w kursach:
- własna działalność gospodarcza - warsztaty szkoleniowe.
- kurs cukierniczy.
- kurs carvingu.
- kurs profesjonalnego parzenia kawy - barista.
- kurs prawa jazdy
Zdobyte przez uczniów, przyszłych absolwentów Technikum, umiejętności zwiększają ich kompetentność oraz ułatwiają start na rynku pracy.
Dnia 19 listopada 2010r. grupa szesnastu nauczycieli Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu uczestniczyła w szkoleniu „ABC tworzenia projektów”.
Bezpłatne szkolenie zorganizowała Fundacja „CORDIS” i Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie w ramach akcji „Szkolenie na Twoim terenie”, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczestnicy szkolenia uzyskali podstawowe informacje o możliwościach pozyskania funduszy na zrealizowanie projektu współfinansowanego przez EFS oraz potrzebach i zasadach tworzenia projektu.
Dnia 13 grudnia 2010 r. Fundacja zorganizowała szkolenie dla nauczycieli nt „Organizacja spotkań z rodzicami”. Szkolenie przeprowadziły nauczycielki ZSZ w Rawiczu pani Ewa Bierzychudek – Lis i pani Magdalena Sikora.
Od września do grudnia 2010 r. pani Ewa Bierzychudek – Lis prowadziła, pod patronatem Fundacji, zajęcia dodatkowe dla maturzystów , przygotowujące do matury z języka rosyjskiego.
§ 2 pkt 3. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA.
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
§ 2 pkt 4. UCHWAŁY ZARZĄDU.
Zarząd nie podejmował uchwał.
§ 2 pkt 5. INFORMACJA O PRZYCHODACH.
Wpłata 1% podatku 1669,50 zł
Darowizna 250,00 zł
Odsetki od lokat 42,00 zł
-------------
Razem 1962,00 zł
§ 2 pkt 6. INFORMACJE O PONIESIONYCH KOSZTACH.
Realizacja celów statutowych 224,00 zł
Administracja 21,00 zł
-----------
Razem 245,00 zł
§ 2 pkt 7, lit.a. DANE O OSOBACH ZATRUDNIONYCH NA UMOWĘ O PRACĘ, ZLECENIE, ITP.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie zatrudniała żadnych osób na umowę o pracę, czy zlecenie, lub inne podobne formy świadczenia pracy lub usług.
§ 2 pkt 7, lit.b. DANE O WYPŁACANYCH WYNAGRODZENIACH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie wypłacała żadnych wynagrodzeń.
§ 2 pkt 7, lit.c. DANE O WYPŁACANYCH WYNAGRODZENIACH CZŁONKOM ZARZĄDU I INNYM ORGANOM FUNDACJI.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie wypłacała żadnych wynagrodzeń członkom Zarządu i innym organom Fundacji.
§ 2 pkt 7, lit.d. DANE O WYDATKACH NA WYNAGRODZENIA Z UMÓW ZLECENIA.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie wypłacała żadnych wynagrodzeń z umów zlecenia.
§ 2 pkt 7, lit.e. DANE O UDZIELONYCH PRZEZ FUNDACJĘ POŻYCZKACH PIENIĘŻNYCH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie udzieliła żadnej pożyczki pieniężnej.
§ 2 pkt 7, lit.f. DANE O LOKATACH BANKOWYCH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja posiada lokatę bankową w Banku Spółdzielczym We Wschowie Oddział Rawicz w wysokości 3200,00 zł.
§ 2 pkt 7, lit.g. DANE O NABYTYCH OBLIGACJACH, UDZIAŁACH, AKCJACH W SPÓŁKACH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie nabyła żadnych obligacji, udziałów, akcji w spółkach.
§ 2 pkt 7, lit.h. DANE O NABYTYCH NIERUCHOMOŚCIACH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie nabyła żadnych nieruchomości.
§ 2 pkt 7, lit.i. DANE O NABYTYCH INNYCH ŚRODKACH TRWAŁYCH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie nabyła żadnych innych środków trwałych.
§ 2 pkt 7, lit.j. DANE O WARTOŚCI AKTYWÓW I ZOBOWIĄZANIACH FUNDACJI.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie ma aktywów i zobowiązań o określonej wartości.
§ 2 pkt 8. DANE O DZIAŁALNOŚCI ZLECONEJ FUNDACJI PRZEZ PODMIOTY PAŃSTWOWE I SAMORZĄDOWE.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie prowadzi działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe.
§ 2 pkt 9. DANE O ROZLICZENIACH PODATKOWYCH I DEKLARACJACH PODATKOWYCH.
Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie ma zobowiązań podatkowych, ponieważ nie prowadzi działalności gospodarczej. Złożona została deklaracja CIT – 8.
§ 3. INFORMACJE O PRZEPROWADZONEJ W FUNDACJI KONTROLI.
W okresie objętym sprawozdaniem nie było żadnej kontroli wewnętrznej ani zewnętrznej.
§ 4. Podpisy członków Zarządu:
………………………………
Marlena Nawrocka, prezes
………………………………
Beata Glura, wiceprezes
………………………………
Aleksandra Ciąder-Hajnce, wiceprezes
………………………………
Wioletta Czabańska, sekretarz