S P R A W O Z D A N I E

Z DZIAŁALNOŚCI

FUNDACJI NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU

ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. STEFANA BOBROWSKIEGO „CORDIS”

Z SIEDZIBĄ W RAWICZU

za okres 07.08.2008 – 31.03.2009 r.

 

 

I.       DANE ADRESOWE I ORGANIZACYJNE.

Fundacja została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 07.08.2008 r. pod numerem KRS 0000311313. Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.

Numer Identyfikacji Podatkowej NIP: 699-192-06-66

Numer REGON: 300910649

 

W skład Zarządu Fundacji na dzień 31.03.2009 r. wchodzą:

Marlena Nawrocka – prezes

Beata Glura – wiceprezes

Aleksandra Ciąder-Hajnce – wiceprezes

Wioletta Czabańska - sekretarz

 

 

 

W skład Rady Fundacji na dzień 31.03.2009 r. wchodzą:

Krzysztof Jarosz

Andrzej Pawłowski

Andrzej Szymański

Robert Kowalski

Tadeusz Matuszewski

 

 

 

II.    CEL FUNDACJI.

Fundacja została powołana w celu prowadzenia wszechstronnej działalności w zakresie wspierania rozwoju Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu.

 

 

Fundacja cele swe realizuje poprzez:

  1. wspieranie inicjatyw mających na celu rozwój uzdolnień uczniów oraz wyrównywania szans edukacyjnych,
  2. wspieranie inicjatyw mających na celu podnoszenie kwalifikacji kadry nauczycielskiej,
  3. finansowanie szkolnej bazy materialnej poprzez zapewnienie dopływu nowoczesnej technologii, książek, czasopism,
  4. współpraca z administracją rządową i samorządową oraz z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji celu Fundacji,
  5. propagowanie wiedzy na temat celów fundacji wśród rodziców, nauczycieli i przedsiębiorców,
  6. prowadzenie działalności szkoleniowej dla nauczycieli,
  7. organizowanie wolontariatu do realizacji celów statutowych,
  8. remontowanie i modernizacja sal lekcyjnych,
  9. nawiązanie współpracy z sądami rejonowymi celem orzekania nawiązek na rzecz fundacji,
  10. organizowanie zbiórek publicznych na rzecz szkoły na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
  11. kompleksowe przygotowanie pikników, festiwali, gier i zabaw na terenie szkoły i poza szkołą,
  12. tworzenie wśród uczniów szkoły klubów, kółek i innych grup zainteresowań,
  13. tworzenie funduszy pomocy finansowej i edukacyjnej uczniom pochodzącym z rodzin ubogich lub z rodzin patologicznych,
  14. organizowanie pomocy uczniom w wyborze kariery edukacyjnej i zawodowej.

 

W 2008 roku działalność Fundacji opierała się wyłącznie na organizowaniu pomocy pedagogicznej dla uczniów Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu. Pomoc ta polegała przede wszystkim na wyszukiwaniu uczniów mających problemy z aklimatyzacją w nowej szkole, odrzuconymi z grup klasowych. Udzielano pomocy uczniom nie radzącym sobie w nauce.

W minionym roku członkowie zarządu Fundacji uczestniczyli w wielu szkoleniach dotyczących pozyskiwania środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Efektem tego stał się projekt pt. „Wirtualne przedsiębiorstwo agroturystyczne”, który dla Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu, napisali działający w Fundacji nauczyciele. Do realizacji projektu zostanie zaproszonych 30 uczniów spełniających kryteria zdefiniowane w projekcie. Nawiązano współpracę z Centrum PISOP w Lesznie, które specjalizuje się w pozyskiwaniu funduszy unijnych oraz ich rozliczaniu.

W trakcie trwania pierwszego półrocza roku szkolnego 2008/2009 w trakcie zebrań  z rodzicami  przekazano informacje na temat powstania Fundacji oraz celu jej działania.

W listopadzie Fundacja udzieliła informacji lokalnej gazecie o swoim powstaniu, w której ukazał się stosowny artykuł. Wysłano listy do lokalnych przedsiębiorców z prośbą o wpłatę darowizn na zakup tokarki CNC, która jest niezbędna do nauki w zawodzie technik mechanik. Szkoła nie posiada środków na jej zakup.

Została utworzona strona internetowa Fundacji, na której umieszczane są informacje o działalności organizacji.

Dnia 17 grudnia 2008 r. Fundacja zorganizowała spotkanie dla uczniów Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu z pracownikiem Powiatowego Urzędu Pracy w Rawiczu. Doradca zawodowy przedstawił formy pomocy PUP dla osób bezrobotnych, w tym dla osób młodych w wieku do 24. roku życia, strukturę bezrobocia według wykształcenia, zawody deficytowe i nadwyżkowe oraz formy aktywizacji zawodowej. Ponadto przeprowadzono debatę pt. „Czy dyplom ułatwia znalezienie pracy”.

Od stycznia 2009 roku zostały zorganizowane bezpłatne korepetycje dla uczniów Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu z przedmiotów: matematyka i język angielski.

W marcu br. Fundacja zorganizowała warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli ZSZ w Rawiczu, które obejmowało zagadnienia związane z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego w pracy nauczyciela. Uczestnicy mieli okazje zapoznać się z funkcjami MS Excel służącymi do obliczeń i prezentacji danych.

Dnia 28 marca br. Fundacja zorganizowała wyjście na Dni Otwarte w Urzędzie Skarbowym w Rawiczu. Trzy grupy uczniów, które miały okazję uczestniczyć w spotkaniu, zapoznały się z pracą urzędników US w Rawiczu oraz nabyły praktyczne umiejętności tj. wypełnianie formularza PIT 37.

Na szerzej zakrojone działania Fundacja jeszcze nie posiada środków finansowych. Nie uzyskała bowiem niezbędnych funduszy, czy to od prywatnych sponsorów, czy to od władz lokalnych. Te podmioty, które były skłonne przekazać pomoc finansową lub rzeczową na rzecz Fundacji, najczęściej w formie darowizn czy 1% odpisów od podatku dochodowego, uzależniały udzielenie tej pomocy od uzyskania przez Fundację statusu organizacji pożytku publicznego. Również rodzice uczniów i absolwentów wyrażają chęć przekazania 1% swojego podatku na rzecz szkoły.

W tej sytuacji Zarząd dysponował jedynie kwotą pochodzącą z funduszu założycielskiego fundacji oraz prywatnej ofiarności członków zarządu.

 


III. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA.

Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.

 

IV. UCHWAŁY ZARZĄDU.

Zarząd nie podejmował uchwał.

 

V.    INFORMACJA O PRZYCHODACH.

W okresie objętym niniejszym sprawozdaniem Fundacja nie uzyskiwała przychodów. Nie uzyskała żadnych dotacji, subwencji ani darowizn od podmiotów prywatnych i gospodarczych, ze względu na brak statusu organizacji pożytku publicznego.

 

VI. DANE O OSOBACH ZATRUDNIONYCH NA UMOWĘ O PRACĘ, ZLECENIE, ITP.

Do dnia sporządzenia sprawozdania Fundacja nie zatrudniała żadnych osób na umowę o pracę, czy zlecenie, lub inne podobne formy świadczenia pracy lub usług.

 

VII.          INNE DANE.

Fundacja nie nabyła żadnych nieruchomości, ruchomości, innych środków trwałych. Nie nabyła też żadnych papierów wartościowych ani praw niemajątkowych.

W okresie objętym sprawozdaniem nie było żadnych kontroli wewnętrznej ani zewnętrznej.

 

VIII.       INFORMACJA O CIĄŻĄCYCH ZOBOWIĄZANIACH PODATKOWYCH.

Fundacja nie posiada żadnych zobowiązań podatkowych.

 

 

Podpisy członków zarządu:

 

 

………………………………

           Marlena Nawrocka, prezes

 

………………………………

            Beata Glura, wiceprezes

 

………………………………

Aleksandra Ciąder-Hajnce, wiceprezes

 

………………………………

       Wioletta Czabańska, sekretarz